Zet online advertenties om in winst

Bereik klanten waar ze het meest actief zijn

  • Wordt gezien door jouw ideale doelgroep
  • Versnel jouw groei & verkoop
  • Direct meetbare resultaten
Online adverteren 1

De sleutel tot succes in een digitale wereld

Online adverteren is met reden dé manier om van jouw website een succes te maken.

Het biedt namelijk de mogelijkheid om advertenties te tonen aan een zéér specifieke doelgroep die jij zelf kiest en ook meteen te zien hoe deze personen erop reageren.

Zo krijg je niet alleen zeer waardevolle inzichten over jouw ideale klant maar bovendien is het gemakkelijker om jouw investering te laten renderen en dit voor een fractie van de kostprijs.

Belangrijke voordelen

  • Zet je budget gerichter in dan bij traditionele reclame
  • Kies zelf je budget en looptijd
  • Bepaal zelf aan wie, waar en wanneer de advertenties getoond worden
  • Zie meteen de resultaten (bv. het aantal mensen dat jouw advertentie heeft bekeken, heeft doorgeklikt naar de website, etc)

Search Engine Advertising (SEA)

Search Engine Advertising of SEA betekent adverteren in zoekmachines zoals Google. Je betaald hierbij per klik (Pay-Per-Click) en wordt meteen bovenaan getoond in de zoekresultaten voor zoektermen die je zelf kiest. Zo bereik je mensen waarvan je weet dat ze al op zoek zijn naar producten of diensten die jij aanbiedt.

Online adverteren 2

Google Ads

Wil je advertenties tonen aan mensen die reeds op zoek zijn naar de producten of diensten die jij aanbiedt? Dan zijn Google Ads ideaal om klanten te bereiken op het moment dat de kans op aankoop het grootst is.

Online adverteren 2

Google Product Listing Ads

Heb je een webshop? Met een Google PLA-campagne worden je producten bovenaan getoond in de resultaten met afbeelding en prijs. Zo val je nog meer op bij potentiële klanten dan met de standaard Adwords advertenties.

Ontvang een vrijblijvende kansberekening

Benieuwd naar de potentiële groei die je kan bereiken met jouw budget?

Social Media Advertising

Social Media behoort momenteel tot één van de goedkoopste manieren om gericht te adverteren. Door het brede bereik is het uiterst geschikt voor het vergroten van je merkbekendheid. Op basis van jouw ideale doelgroep zijn er verschillende kanalen mogelijk.

Online adverteren 4

Facebook / Instagram

Social media zijn snel, gemakkelijk en klanten zitten er de hele dag op. Waarom zou jij niet hetzelfde doen? Adverteren via Facebook en Instagram is zeer interessant dankzij oa. de lage kostprijs.

Online adverteren 5

Youtube

Youtube is een advertentiekanaal waar vaak niet meteen aan gedacht wordt. Video is echter nog altijd de content die het best 'geconsumeerd' wordt. Met de juiste aanpak kan dit een enorme positieve invloed hebben op je merkbekendheid.

Online adverteren 6

LinkedIn

Wil je jouw bedrijf voor de ogen brengen van zaakvoerders in specifieke sectoren? Of misschien zoek je het ideale profiel voor een openstaande vacature? Dan is LinkedIn zeker een advertentieplatform om rekening mee te houden.

Online adverteren 7

Pinterest

Wil je advertenties tonen aan mensen die reeds op zoek zijn naar de producten of diensten die jij aanbiedt? Dan zijn Google Ads ideaal om klanten te bereiken op het moment dat de kans op aankoop het grootst is.

Remarketing

Er was een tijd dat jouw ideale klant enkel wat rondkeek op het internet en door zijn mailbox scrollde. De reactie was dan ook enorm op de weinige advertenties die aanwezig waren. 

Vandaag de dag duurt het gem. 22 dagen voor een consument overgaat tot aankoop – en zijn er gem. maar liefst 32 raakpunten nodig. Dat zijn heel wat tekstadvertenties, video’s, artikels, recensies, google zoekopdrachten, … die nodig zijn om iemand te overtuigen dat jij de juiste keuze bent.

Het is dus van cruciaal belang dat je opnieuw in contact kan komen met personen die jou al eerder ontdekt hebben. Dit verschijnsel is beter gekend als remarketing.

Online adverteren 8

Hoe gaan we te werk?

STAP 1
Online adverteren 9

Onderzoek & planning

Om een advertentiecampagne te ontwikkelen die echt resultaat oplevert moeten we jouw bedrijf of product eerst grondig kennen. We gaan samen na wie jouw ideale doelgroep is en via welke kanalen we deze het best kunnen bereiken.

STAP 2
Online adverteren 10

Creatieve uitwerking

We werken verschillende advertenties uit die visueel aantrekkelijk zijn en tekstueel sterk zodat deze jouw potentiële klant aanzetten tot het nemen van de gewenste acties. Met jouw finale goedkeuring gaat de campagne online.

STAP 3
Online adverteren 11

Tracken & meten

Om de resultaten meetbaar te maken koppelen we jouw website of webshop aan het advertentieplatform. Zo kunnen we exact gaan opvolgen of de advertenties al dan niet de gewenste doelstellingen behalen.

STAP 4
Online adverteren 12

Testen & optimaliseren

Door het continu testen van verschillende advertentievormen en doelgroepen proberen we steeds het maximale uit uw budget te halen. Zo kunnen we blijvend de advertentiekosten verminderen en de opbrengst verhogen.

Wat mag je verwachten?

Online adverteren 13

Meetbare resultaten

Jouw maandelijkse rapporten tonen niet alleen waar je geld aan uitgegeven is, maar ook wat het heeft opgebracht zoals het aantal offerte aanvragen, webshop aankopen, ...

Strategische opvolging

Tijdens de campagne sturen wij jouw advertenties voortdurend bij op basis van de ontvangen resultaten. Zo wordt jouw budget nog efficiënter ingezet.

Geen contracten

Wij geloven in onze vakkennis en ervaring om jou een positief rendement op investering te bieden. Zo kies je zelf het budget en de looptijd van de advertentiecampagne.

Creatieve ondersteuning

Op basis van jouw input en doelstellingen zorgen wij voor de nodige teksten en visuals. Zo creëeren we samen de juiste boodschap om jouw doelgroep om te zetten in klanten.

Veelgestelde vragen

Om een succesvolle campagne te bekomen dient er een strategie te zijn, ad creatives en het instellen van de advertenties op het gewenste platform. Het opzetten van je account kan al binnen 2-3 weken gerealiseerd worden.

Aan het creëeren van een succesvolle advertentiecampagne gaat wat werk vooraf. Zo is er het uitdenken van een strategie alsook de creatieve uitwerking. Daarnaast is het weinig waarschijnlijk dat een campagne van bij het begin meteen raak schiet. Door verschillende variabelen te testen zoals doelgroep, ad creatives, plaatsing, ... zien we wat aanslaat en wat niet. Zo komen we uiteindelijk tot het gewenste resultaat - een winstgevende campagne.  Doorgaans kan je na 1-2 maanden positieve resultaten verwachten.

De opzetkost van een campagne is doorgaans €950. Hiervoor krijg je een strategie, een uitgewerkte campagne en de nodige optimalisaties. Daarna is het advertentiebudget volledig aan jou. Het spreekt uiteraard voor zich: hoe groter het budget is, hoe meer resultaat. We werken echter steeds een analyse uit van wat minimaal vereist is op basis van jouw doelen.

Als onderneming begrijpen we dat budgetten - zeker voor bedrijven in groeifase - kunnen verschillen van maand tot maand. Daarom werken we niet met vaste contracten. Je kan dus op ieder moment de campagnes stoppen, pauzeren of je campagne budget aanpassen indien nodig.