Conversie optimalisatie

Zet aandacht van de consument om in actie - zet bezoekers om in klanten

Wat is conversie optimalisatie (CRO)?

Bezoekers krijgen op je website is leuk maar uiteindelijk wil je dat deze bezoekers ook iets doen.

Dat is precies waar conversie optimalisatie om draait – het verbeteren van je website zodat mensen overgaan tot actie (ofwel conversie).

Deze actie komt in verschillende vormen en maten en gaat verder dan enkel een aankoop. Denk aan het inschrijven op jouw nieuwsbrief, het downloaden van een e-book of het registreren voor een webinar.

Conversie percentages

Conversie optimalisatie 1

Wil jij ook meer uit jouw website halen?

Samen werken we de zwakke punten en obstakels weg die jou weerhouden van exponentiële digitale groei.

Hoe gaan we te werk?

  • Stap 1 : Data- en Gedragsanalyse

    Om te kunnen optimaliseren moeten we eerst weten waar het fout gaat. Op basis van Google Analytics kunnen we bepalen welke pagina's aandacht vereisen. Met analyse tools zoals heatmaps, funnels, en zelfs schermopnames kunnen we dan weer precies nagaan wat jouw website bezoekers doen en waar ze afhaken.

  • Stap 2 : A/B Testing

    Op basis van de voorgaande website- en gebruikersstudie stellen we enkele aanpassingen voor. Door websitebezoekers gelijktijdig verschillende versies van jouw website te tonen - zonder aanpassing (A) vs. met aanpassing (B) - kunnen we meten welke versie het beste presteert.

  • Stap 3 - Aanpassen en opvolgen

    De winnende versie wordt ingesteld en we volgen nauwkeurig op of de resultaten op termijn de doelstellingen blijven behalen.

Voorbeelden van conversie optimalisatie

  • Verminderen van het aantal formuliervelden (tot het hoogst noodzakelijke) verkleint de stap om een offerte aan te vragen
  • Toevoegen van recensies verzekerd bezoekers dat eerdere klanten al de 'juiste keuze' hebben gemaakt
  • Vragen om een e-mailadres bij een uitverkocht product maakt het mogelijk om de bezoeker alsnog te doen kopen