Zet aandacht van de consument om in actie - zet bezoekers om in klanten
Bezoekers krijgen op je website is leuk maar uiteindelijk wil je dat deze bezoekers ook iets doen.
Dat is precies waar conversie optimalisatie om draait – het verbeteren van je website zodat mensen overgaan tot actie (ofwel conversie).
Deze actie komt in verschillende vormen en maten en gaat verder dan enkel een aankoop. Denk aan het inschrijven op jouw nieuwsbrief, het downloaden van een e-book of het registreren voor een webinar.
Samen werken we de zwakke punten en obstakels weg die jou weerhouden van exponentiële digitale groei.
Om te kunnen optimaliseren moeten we eerst weten waar het fout gaat. Op basis van Google Analytics kunnen we bepalen welke pagina's aandacht vereisen. Met analyse tools zoals heatmaps, funnels, en zelfs schermopnames kunnen we dan weer precies nagaan wat jouw website bezoekers doen en waar ze afhaken.
Op basis van de voorgaande website- en gebruikersstudie stellen we enkele aanpassingen voor. Door websitebezoekers gelijktijdig verschillende versies van jouw website te tonen - zonder aanpassing (A) vs. met aanpassing (B) - kunnen we meten welke versie het beste presteert.
De winnende versie wordt ingesteld en we volgen nauwkeurig op of de resultaten op termijn de doelstellingen blijven behalen.
WebLion is een webbureau uit Wachtebeke dat ondernemingen digitaal helpt groeien door een mix van webdesign, online marketing & grafisch ontwerp.
Website analyse
Website laten maken
Webapplicaties
Design & Branding
Online adverteren
Social media
Content marketing
E-mail marketing
Conversieoptimalisatie